DIET HERBALIFE : AIR SANGAT PENTING


salam semua


ha inilah botol air herbalife yang akak usung hari - hari ke pejabat . Disebelah pula adalah shaker cup yang akak letakkan teamix di dalamnya untuk diminum selepas setiap kali akak ambil normal meal sama ada pagi atau tengahari . So, cukuplah bekalan air akak di pejabat seharian, sebab minum air sangat penting dalam diet herbalife , terutama sekali bila kita ambil Herbalife. Tapi kena sentiasa bersedialah , sebab kita akan ashik nak ke tandas sahaja !


Mengapa Air Penting

Setiap kali kita bercakap mengenai soal pemakanan dan diet sihat, kita seringkali diingatkan tentang memastikan pengambilan air yang secukupnya iaitu 8 gelas sehari, air sangat penting . Akan tetapi, tahukah anda mengapa kita disarankan untuk berbuat demikian?

Dari keseluruhan badan kita, kandungan air adalah lebih kurang 70%. Dan lebih separuh daripada komposisi kandungan jantung, muscle, tulang dan darah juga adalah terdiri air. Mengikut fakta ini sahaja sudah dapat kita simpulkan betapa air sangat penting dalam kehidupan seharian kita. Jika tidak, proses perjalanan darah dan anggota badan kita sedikit sebanyak akan terganggu sekiranya tidak dibajai dengan air secukupnya.

Ada di antara kita mampu menurunkan berat badan hanya dengan memastikan pengambilan air secukupnya setiap hari. Bolehkah perkara sedemikian berlaku? Ya, anda pasti kurang percaya bukan? Ya, anda mampu mengurangkan berat badan hanya dengan memastikan kandungan air dalam badan sentiasa mencukupi. Ini adalah kerana setiap kali kita 'terpanggil' untuk makan kerana datangnya signal dari perut ke otak untuk makan, lantas tangan dan anggota terus memproses untuk mencari makanan. 

Akan tetapi, ini adalah signal yang seringkali disalahanggap oleh kita. Kebiasaannya, setiap kali signal untuk 'makan' datang ketika waktu minum pagi iaitu masa di antara sarapan dan makan tengahari adalah bukan untuk makanan tetapi badan kita sebenarnya signal untuk mendapatkan lebih air. Jadi, apabila kita respon kepada signal badan dengan betul - iaitu makan hanya apabila tiba waktu makan, dapatkan air dengan kadar yang mencukupi, insyaAllah berat badan dapat diimbangi seadanya. 

Akak pun dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran semua orang yang akak kenal untuk mengamalkan pemakanan yang sihat dengan Herbalife selain daripada menurunkan berat badan. Jadi jangan lupa untuk shake herbalfie dan minum air secukupnya untuk kesihatan tubuh badan kita kerana air sangat penting didalam seharian kita terutama sekali dengan herbaife !



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...