DIET HERBALIFE : PERLUKAH ANDA TIMBANG ATAU TIDAK

salam semua

Have u had your shake today ?

Perlukah timbang atau tidak didalam Diet ?

Ok kali ini saya ingin menceritakan perlukah timbang atau tidak didalam Diet anda ? bagaimana penimbang berat mempengaruhi minda seseorang yang ingin menurunkan berat badan .

Selalunya bila orang nak kurus atau nak turunkan berat badan , mereka takut hendak timbang bukan ? Ha ini yang dikatakan 'mind set' , ye ! kalau timbang , malulah ... pastinya  tidak dapat menerima hakikat bahawa berat dah semakin naik atau maintain sahaja . Hendak diet , tapi malu dan malas untuk memulakan langkah itu .

Tetapi didalam aturan diet itu sendiri , kita tidak akan dapat elak dari menimbang . Seeolok-eloknya timbanglah berat badan anda 2 minggu sekali , untuk mengetahui hasilnya . Ia sebenarnya pemangkin kepada diri anda samaada anda teruskan untuk mendapat penurunan lagi , atau anda akan give-up untuk berusaha kerana berat anda maintain sahaja . Eh macam mana ni perlukah timbang atau tidak ? Sedar atau tidak sekiranya berat badan anda maintain atau semakin naik , ia sebenarnya akan mengundang pelbagai jenis penyakit .


Jika penurunan terlalu perlahan ia akan menyebabkan anda cepat kecewa dan mungkin berputus asa. Anda mesti ingat bahawa tahap kesihatan anda bukan bergantung sepenuhnya diatas penimbang semata-mata. Anda sendiri sebenarnya akan dapat rasakan yang tubuh badan anda segar , bertenaga dan ringgan ! 

Walau bagaimana sekalipun , sekiranya anda ingin maintain berat badan , persoalan perlukah timbang atau tidak sebenarnya perlu di ambil berat kerana ia akan membantu anda agar tidak leka didalam proses diet anda . Sebab bila kita ada kesedaran didalam diri kita , anda akan tahu bila masa anda perlu mengawal kembali pengambilan makanan anda bila anda rasa berat anda semakin naik .

Jadi , kepada yang masih tiada penimbang , eloklah dapatkan satu untuk diri anda . Ia sebenarnya banyak membantu anda didalam mengawal berat badan anda selagi anda tahu matlamat anda untuk kurus dan sentiasa sihat

Hubungi saya dan lantik saya menjadi Coach Herbalife anda. Ketahui bagaimana saya berjaya diet dengan Herbalife .Jangan tunggu lagi !

Hubungi saya sekarang : email ieda0106@yahoo.com [call/sms/whatsapp 
017 9735306 (digi) 018 2121619 (u-mobile)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...